View this email in your browser
 

Beste allen,

francais en bas, English below

Het vliegseizoen is bijna op zijn einde, dus tijd om met ons hoofd weer in de theorie te duiken. Achter de schermen zijn we al volop bezig om 2020 te plannen en de ambities liggen momenteel op een overvolle agenda voor het volgende jaar. Meer daarover in onze volgende nieuwsbrief tegen December. Naast een volle agenda zijn we ook volop een organisatie in beweging, met het komen en gaan van geweldige mensen en IT systemen die aan een update toe zijn.
 

Komen en gaan…

Het afgelopen jaar was een jaar van doorgeven, Airsport werd achter de schermen doorgegeven van Koen en Kris naar Robin en Hannelore. Hoewel Koen zeker nog actief blijft als monitor in de school, heeft Kris nu al bijna een jaar genoten van … vrije avonden en lege(re) email inbox. Hoewel ze nog niet met pensioen is van haar hoofdactiviteit, is het al een beetje op pensioen van de school logistiek.
Echter het succes en de groei van Airsport is meer dan Koen en Kris. Er is een heel team van monitoren en vrijwilligers die er elke leshelling en stage staan om de beste opleiding te geven, de kwaliteit hoog te houden en de veiligheid te garanderen. Naast Koen was ook Danny, Luc, Jack, Jurgen en Pieter actief. Daarnaast is William dit jaar zowel als Hulp-monitor als Semi-begeleider een geweldige ondersteuning voor 2019. Onder de vaste waarden zijn er mensen die komen en mensen die gaan.

Jack, de rust zelve, de warme glimlach en die heerlijke kalmte in het team gaat ook op ‘pensioen’. Om het met zijn woorden te zeggen, “ik vlieg niet meer genoeg, en om een goede monitor te zijn vind ik dat belangrijk”. Uiteraard gaan we Jack missen in het team, maar we hebben veel begrip voor zijn keuze.

Jurgen “den Hollander” Intemann, de man achter de IT heeft ook een andere richting gekozen. Vliegen stond minder en minder op zijn agenda, en als eeuwig student heeft hij na zijn 50 jonge jaren er voor gekozen om zich verder te scholen in een ander IT domein, dus is hij niet meer actief achter de website.

Luc, de man met de zalige sappige verhalen, geweldige ideeën en de eeuwige helpende hand … blijft een vaste waarde, maar met een ander doel. Hij gaat stoppen met zijn hulp-monitor activiteiten, en … zich helemaal richten op het begeleiden van Club Airsport activiteiten. Hij zal volgende jaar in 2020 ons aanbod voor semi’s en gebrevetteerde piloten uitbreiden met Parapente reizen naar Algodonales en het Garda meer. Meer daarover in de volgende nieuwsbrief.

Koen, Danny en Pieter en ondertussen ook William, onze andere vaste waarden blijven op post. Hoewel Danny in 2020 zijn eerste prioriteit zweefvliegen zal zijn, en dus een rustig Parapente jaar inplant zullen we samen met het nieuw talent de kalender van volgend jaar ondersteunen.

Bert was vorig jaar al bezig met zijn opleiding tot hulp-monitor en heeft die met succes afgewerkt, en is sinds deze afgelopen zomer deel van de hulp-monitoren team. Met zijn analytische en kritische geest is hij een meest welgekomen bouwsteen van Airsport.

Last maar zeker niet least het opkomend talent, Bram, Jasmine en Dries, drie zeer getalenteerde mensen die volledig passen in het Airsport team, waar we kiezen voor fun en plezier op een veilige en rustige manier. Alle drie zijn volop bezig met hun opleiding tot hulp-monitor en we verwachten dat ze in de loop van 2020 de opleiding kunnen afwerken en volledig inzetbaar zijn binnen onze beweging.
 

IT in beweging

Op vlak van IT is zeker wat aan het veranderen. We werken aan nieuw websites en ook de nieuwsbrief heeft een update gekregen. Door de transitie zijn niet alle instellingen juist omgezet. Het zou kunnen dat je deze brief liever in een andere taal krijgt of gewoon helemaal niet meer. Je kan je voorkeur aanpassen of gewoon uitschrijven door op de link onderaan deze mail te klikken. Excuses voor de overlast en dank voor het begrip.
 

Nieuwe Activiteiten voor 2019

 

De theorie van beter XC vliegen – Wim Verhoeve

Hoe groei je van thermiek vliegen naar XC vliegen? Hoe ga je van een cross van 10km naar 100km naar 400km? Hoe optimaliseer je het draaien in thermiek als het vinden van de thermiek? Wim Verhoeve, een van de 2 Belgische recordhouders van langste XC vlucht, van meer dan 400km komt een ons uitleggen hoe je je vlucht kan optimaliseren. De doelstelling van de info-avond is beter leren XC vliegen, zonder (diep) in te gaan op luchtvaart regelgeving.

Wanneer?           Dinsdag 12 November, de deuren gaan open om 19uur, Aanvang: 19:30
Waar?                 Hotel Vé, Vismarkt 14, 2800 Mechelen (parkeren in Q-park Guldenstraat 18; 2800 Mechelen, via Hoogstraat de stad inrijden, anders problemen met enkelrichtingsstraten. Parkeren kan gratis op straat vanaf 19 uur (bijvoorbeeld op de Haverwerf of Dijle))
Prijs?                  €5
Doelgroep?        Piloten en XC piloten
Inschrijven?       Plaatsen zijn beperkt (20) – reserveer je plek met een e-mail naar
info@airsport.be


Van droom en Notam tot een legaal vlucht plan, XC planning van theorie tot praktijk – Bram DeClercq en Frederik Rummens

De luchtvaartregelgeving in België is constant in verandering en de vrije vlucht ligt onder druk. Meer en meer piloten dromen van prachtige XC vluchten, maar hoe maak je een goed plan om volgens de regels toe in de praktijk. Bram en Frederik geven geen uiteenzetting van de luchtvaartregelgeving, maar wel hoe je die in de praktijk kan toepassen. Welke websites en kaarten kan je raadplegen, wat wil al die info zeggen en hoe bepaal je een goed vlucht plan in functie van de wind en de Notams..
 
Wanneer?           Dinsdag 17 December, de deuren gaan open om 19uur, Aanvang: 19:30
Waar?                Hotel Vé, Vismarkt 14, 2800 Mechelen (parkeren in Q-park Guldenstraat 18; 2800 Mechelen, via Hoogstraat de stad inrijden, anders problemen met enkelrichtingsstraten. Parkeren kan gratis op straat vanaf 19 uur (bijvoorbeeld op de Haverwerf of Dijle))
Prijs?                 €5
Doelgroep?        Piloten en XC piloten
Inschrijven?       Plaatsen zijn beperkt (20) – reserveer je plek via een mail naar info@airsport.be
 

 

Chers,

 
Le saison de vol est presque terminé, alors nous avons du temps d’apprendre un peu plus le théorie. Chez Airsport, nous sommes déjà en train de planifier l’année 2020 et nos ambitions sont de pouvoir vous offrir un agenda plus que plein.
Vous trouvez plus d’infos dans notre prochain bulletin d’information en décembre.
 

L’Informatique et Airsport

Il y a tas de choses que sont en train de changer. Nous sommes en train de développer un nouvel site web et aussi les bulletins reçoivent un « update ». il est possible qu’à cause de ces transitions, la langue préféré a été changé ou  vous désirez ne plus recevoir ce bulletin. Veuillez adapter vos préférences, ou vous désinscrire en desous de ce bulletin. Nos excuses pour les désagréments et merci pour votre compréhension.

Dears,

 
The flying season is approaching its end, so time to study some more theory, while we await better weather. Behind the scene we are actively planning 2020, with a full and ambitious agenda. More details about that agenda in the next newsletter in December. Besides a full agenda, Airsport is also an organisation on the move, we have some talented new instructors joining the team and also, unfortunately some top notch guys changing their focus. Additionally the IT systems are in dire need of an update, so more news online soon.
 

Airsport and IT

As mentioned we are changing the IT systems, and first and foremost was the news letter system. As you may have noticed. Unfortunately with the move a few things may have been lost. Like your e-mail preference and or your language preference. So please use the links below to change your preference, and going forward we will (again) respect your wishes.
Volg ons op Facebook
Website